#telegram
#instagram
#facebook
#twitter
#linkedin
#whatsapp
جستجو
فیلد های عمومی
جستجو در محتوا
جستجو در عناوین
دقیقا عین عبارت
فیلتر براساسدسته های محصولات

انتخاب اجاق گاز برای آشپزخانه های نقلی

انتخاب اجاق گاز برای آشپزخانه های نقلی

 

اجاق گاز یک وسیله مهم و کاربردی در آشپزخانه محسوب می شود و انتخاب اجاق گاز برای آشپزخانه های نقلی استفاده زیادی در منزل دارد و قلب تپنده هر منزل می باشد. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد هر آنچه را که درباره اجاق گاز باید بدانید، با شما صحبت کنیم.

اجزاء :

این اجزا شامل بدنه، عایق، چند راهه، شیر، نازل، محفظه، لوله، مشعل، شمعک، ترموکوپل، فندک، ترموستات، درجه تنظیم حرارت و ساعت، جوجه گردان و فر می باشد.

گاز موجود در اجاق بوسیله شلنگ به آن می سد. این گاز در ابتدا به چند راهه موجود می رسد که شیرها نصب شده اند اگر این شیرها باز باشد به نازل موجود در اجاق می رسد و بعد از آن وارد لوله های رابط می شود . امروزه در بازار 3 نوع اجاق گاز وجود دارد که با نامهای اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز صفحه ای و اجاق گاز مبله یا ایستاده می باشد. در اجاق گاز، صفحه گاز و فر بصورت مجزا است. در زیر به بررسی انواع آن می پردازیم :

رومیزی

این اجاق گاز نسبت به اجاق گازهای دیگر دارای امکانات و کارایی کمتری می باشد. این اجاق قابل جابجایی است و میتوان مکان آن را براحتی تغییر داد و هزینه اش هم نسبت به اجاق گاز صفحه ای بسیار کم می باشد و از نظر تعداد شعله نسبت به اجاق گازهای دیگر تعداد شعله های کمتری دارد.

صفحه ای

این اجاق گاز از نظر ظاهری و زیبایی بسیار شیک و جذاب می باشد. تعداد شعله های این اجاق گاز از یک تا شش شعله متغیر است و فضای کمی را به خود اختصاص می دهد.

مبله یا ایستاده

اجاق گاز مبله (ایستاده) بهترین اجاق گاز فردار در بازار می باشد. تعداد شعله های آن چهار و پنج شعله است و قابلیت جابجایی هم دارد. این اجاق گاز فضای زیادی را در آشپزخانه به خود اختصاص می دهد و باید در جای مخصوص آن را نصب کرد.

جنس اجاق گازها بصورت مختلفی می باشد مانند استیل، شیشه ای، سرامیکی

استیل

این اجاق مقاومت زیادی دارد و هنگام پخت و پز اگر مواد غذایی ریخته شود براحتی تمیز می شوند و نمی چسبند . این اجاق گاز 2 نوع دارد ساده و آجدار.

اجاق گاز استیل ساده به مرور زمان خش بر می دارد و خودشان براق هستند ولی مدل آجدار ضد خش می باشد و با گذشت زمان خش در آن نمی افتد ولی پاک کردن غذا از آن سخت می باشد و به مرور هم کدر می شود.

سرامیکی

این اجاق مقاومت زیادی در برابر حرارت و گرما دارد، با ریخت آب سرد روی آن ترک بر نمی دارد و مواد غذایی هم از آن براحتی پاک می شوند.

شیشه ای

این اجاق ظاهری شیک، زیبا و فوق العاده دارد و صفحه شیشه ای آن نشکن است و نمیشکند و مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد و لکه های غذا خیلی آسان پاک می شوند و در برابر آب سرد هم صفحات آن نمی شکند.

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *