#telegram
#instagram
#facebook
#twitter
#linkedin
#whatsapp
جستجو
فیلد های عمومی
جستجو در محتوا
جستجو در عناوین
دقیقا عین عبارت
فیلتر براساسدسته های محصولات

نگهداری از ماشین لباسشویی

نگهداری از ماشین لباسشویی آرامش زندگی ما و پاکیزگی لباسهایمان تا حدی خیلی زیادی به لباسشویی وابسته است. در این مطلب میخواهیم شما را با نکاتی در مورد نگهداری از ماشین لباسشویی آشنا کنیم.

راهنمای نگهداری و استفاده درست از ماشین لباسشویی

برای نگهداری درست از ماشین لباسشویی به دفترچه راهنما داخل بسته بندی رجوع کرده و تمامی نکات مربوط به آن را بخوانید. مواردی را که در زیر به آن می پردازیم در فترچه راهنما هم وجود دارد.

گذاشتن جسم سنگین روی لباسشویی ممنوع است

از گذاشتن اجسام سنگین، لوازم دکوری  یا نشستن روی ماشین لباسشویی خودداری کنید، چون با این کار فشار بسیاری بر قطعات داخلی دستگاه وارد می کنید.

نحوه باز کردن درب دستگاه

درب دستگاه را به آرامی باز و بسته کنید، محکم کوبیدن آن باعث خرابی میکروسوئیچ می شود. با خرابی این قطعه درب دیگر بسته نشده و روند شستشو آغاز نخواهد شد.

ظرفیت مناسب دستگاه

بیشتر از حجم ماشین، داخل آن را پر نکنید. دستگاه برای چرخش و شستشوی لباس ها نیاز به فضا دارد. قرار دادن لباس بیش از حد به درون ماشین لباسشویی فشار زیادی به موتور وارد کرده و به مرور آن را دچار مشکل می کند. ریخت لباس کمتر از ظرفیت مشخص هم  باعث بروز مشکلاتی می شود.

 

تفکیک لباس ها در لباسشویی

قبل از هر چیز لباسها را بر اساس رنگ، جنس و نوع شستشو جدا کنید تا رنگ آنها با هم ترکیب نشود. بهتر است لباس های کودکان را بصورت مجزا و بعد از ضدعفونی کردن مخزن بشویید.

تنظیم درجه مناسب دستگاه

با توجه به کثیفی لباسها، درجه مناسب برای شستشو را انتخاب کنید و در هنگام شستن هر لباسی به برچسب آن توجه کنید تا طبق دستورالعمل درست شسته شوند.

خشک کردن دستگاه

پس از هر بار شستشو و خالی کردن لباسها، باید درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید این کار باعث می شود دیگر خشک شده و زنگ نزند، از رشد باکتری و کپک نیز در داخل دستگاه جلوگیری می کند. زیرا محیط مرطوب و خیس، مکان بسیار مناسبی برای رشد کپک خواهد بود. باید لاستیک دور درب دستگاه را هم باید یک پارچه تمیز خشک کنید تا از پوسیدگی آن جلوگیری کند.

تمیز کردن دستگاه

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی بسیار مورد اهمیت است. این قطعه وظیفه دارد لوازمی را که در لباس جا مانده اند را گرفته و از ورود آن به پمپ جلوگیری کند. فیلتر پر از سکه، دکمه و کرک و پرز خواهد بود، پس حداقل سالی یکبار به تمیز کردن این قطعه اقدام کنید.

تمیز کردن محفظه جا پودری هم بسیار مهم است، اگر این قسمت را تمیز نکنید با مشکل استفاده نشدن نرم کننده در جا پودری مواجه خواهید شد، که از مشکلات رایج ماشین لباسشویی می باشد.

توجه به صدای دستگاه

اگر احساس کردید که دستگاه سر و صدای زیاد و لرزش بسیار دارد، ماشین تراز نیست. تراز نبودن هم باعث بروز مشکلاتی خواهد شد.

مراحل ذکر شده در این مطلب را بخوبی رعایت کنید، مطمئن باشید که ماشین لباسشویی شما تا سالها، بدون مشکل خاصی برای شما کار می کند.

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *